بازاریابی برای خود

چگونه برای خود بازاریابی کنیم؟

اغلب مردم دوست دارند برای خود بازاریابی کنند ولی بازاریابی به معنی ارسال رزومه کاری به شرکتهای مختلف نیست ، چون این کار هیچ تفاوتی با کاریابی ندارد.

پس باید چه کنید؟چون به محض اینکه دست از معرفی خودتون بردارید فراموش میشوید.قبل از هر چیزی خیلی مهم است که فرق بین فروش و بازاریابی را بدانید.برایتان توضیح میدهم.

بازاریابی یعنی ایجاد ارتباط با مخاطبان هدف،پیدا کردن نیازهای آنها و درک این مطلب که چطور می توان این نیازها را رفع کرد.چون در این صورت هم مشتریان جدید پیدا می کنید و هم مشتریهای قبلی را برای خود حفظ می کنید

حالا می رسیم به تعریف فروش و اینکه فروش چیست؟

آخرین مرحله بازاریابی فروش است و در واقع در این مرحله به مشتریان احتمالی کمک می کنیم که راحت تر برای خرید تصمیم بگیرند..

برخی افراد در زمانی اشتباه خود را می فروشند، شاید شما هم در اجتماع عای مختلف چنین افرادی را دیده باشید و این در دنیای انلاین هم خیلی اتفاق می افتد.

این افراد دائما از خود و موفقیت هایشان تعذیف و تمجید می کنند و همه را از خود فراری می دهند و حتی این عمل در شبکه های اجتماعی باعث می شود تا مخاطبین آنها را دنبال نکنند.

خیلی از کارفرمایان وقتی رزومه پرآب و تاب و پر از تعریف و تمجید نویسنده رزومه را می خوانند سریع فرد را رد می کنند.واقعا چنین رفتارهایی مایه آبروریزی است.

نقطه مقابل هم افرادی هستند که واقعا از بیان توانمندیهای خود عاجز هستند و وحشت دارند ک تواناییهای خود را بیانن کنند، این افراد نیز رصت شعلی خود را ازدست می دهند.

نکته اساسی و کلیدی بعدی شناخت زمان مناسب فروش یا ارائه خدمات است .به طور مثال فرض کنیدکه در رقابت برای گرفتن یک شغل هستید، دیگر از زمان بازاریابی گذشته و شما در فهرستنامزدهای مرجله آخر هستید.

کارفرما یا مشتریان احتمالی می خواهند جهت تصمیم نهایی با شما مصاحبه کنند ،درواقع آنها می خواهند متوحه شوند که خدمات شما چقدر ارزش دارد؟

جالب است بدانید وقتی برای اولین بار در یک اجماع با فردی ملاقات می کنید هم ارزشیابی روی رفتار و عملکرد شما صورت می گیرد..اینکه مخاطب شما چه ذهنیتی از شما در ذهن خود دارد،

شاید قبلا شما را در شبکه های اجتماهی دنبال کرده باشد و از طرف داران پرو پا قرص شما باشد. و ا ممکن است به واسطه وب سایت شما با شما آشنایی پیدا کرده باشدو پست های شما را مطالعه کرده باشد.

هرچه شناخت از شما بیشتر باشد تقاضا برای گرفتن خدنات لز شما هم بیشتر می شود و اصلا شاید این فرد واسطه ای باشد تا با حس اعتمادی که به خدمات شما پیدا کرده ، شما را به کارفرمای خود معرفی کند.

این نکته خیلی جالب است که ما از کوذکی با ایحاد روابط با دیگران برای خودمان بازاریابی می کنیم و بعد که بزرگتر شده و وارد عرصه کسب و کار می شویم باز همین قوانین بر شغل و فروش ما حاکم است.

یک رابطه شاید سالها برقرار باشد و هر از چند گاهی هم فرصت همکاری بوجودمی آید.پس می بینید که ما همیشه و همیشه می توانیم برای خود بازاریابی کنیم.خیلی از روابط خیلی ساده احتماعی می تواند یک بازار کاری را برای ما بوحود بیاورد.

افراد به چند روش می توانند در مورد شما کسب اطلاعات کنند .اول اینکه در مورد شما چیزی شنیده باشند یا در مورد شما مطلبی خوانده باشند یا با شما ملاقاتی رو در رو داشته باشند..

روش دیگر این است که شما را در تلویزیون دیده باشند و یا از طریق وب سایت معتبری که دارید با شما آشنا شده باشند،حتی شاید از طرق شبکه های اجنماعی مثل لینکدین ،فیسبوک،اینستاگرام ،توییتر با شما و توانمندیهایتان آشنا شده باشند.

نظر