اصلا برند چیست؟

برند در اصل همان چیزی هست که مردم در غیاب شما می گویند.آنها بیشتر در مورد کارهایی که شما انحام می دهید،نحوه صخبت کردن شما،فیزیک شما،توانمندیهایتان ،سوابق کار ،سوابق تحصیلی و یا شاید در مورد علاقمندیهای شما ،ورزش و سرگرمی های شما بگویند.

به طور مثال ممکن است در مورد شما بگویند که آقای … یا خانم … خیلی خوب مشکلات را مدیریت می کند و یا می گویند خانم … با فلان شخصیت معروف در ارتباط است.

برند یک دارایی ارزشمند برای شما به حساب می آید و یا شاید هم با ارزشترین دارایی شما باشد.نکته مهمی که در همه برندها مطرح است این می باشد که برند شخصی بر پایه توقعات مردم از عملکرد و رفتار شما در شرایط ویژه و خاص می باشد.هرچه در این شرایط بهتر و قوی تر عمل کنید ، افراد بیشتری به شما اعتماد می کنند

قلم شما، نحوه صحبت کردن شما ، ظاهر فیزیکی شما برند شما است.برخی افراد حالت صورت یا لوگوی خاص خودشان را دارند.

برند خود را همیشه فعال نگه داید.

برند شما همیشه یک چیز ثابت نیست و همیشه در حال تغییر است .پس سعی کنید برند خود تان را همیشه توسعه و پیشرفت دهید.اگر کارمند جایی هستید بر ددگاه دیگران نسبت یه شما اثر می گذارد و حتی بر تعدادپیشنهاد های کاری که دریافت می کنید و کیفیت این پیشنهاد ها هم تاثیرگذار است.

اگر برای خود کسب و کاری دارید برند شما باعث می شود که مشتریان بیشتری به سمت شما سرازیر شوند و اگر سرمایه گذار هستید برند شما کمک می کند ت فرصت هایی منحصر به فرد تری از مشاورین و یا حتی دیگر سرمایه گذاران جذب کنید.ولی اغلب افراد برندهای ضعیفی دارند.

وقتی در کنفرتنسی شرکت می کنید عد از برگشت به خانه می بینید که با دستی پر از کارت های ویزیت هستید که حتی یادتان هم نمی آید که اصلا این کارت را ذقیقا از چه شخصی گرفتید و آن شخص دقیقا چه خدماتی را ارئه می دهد؟ چون این افراد برند های ضعیفی دارند.

اگر می خواهید موفق باشید باید منخصر به فرد باشید به طوریکه در میان جمع به چشم بی آیید، مردم باید شما را به خاطر بیاورند.اینکه شما چه کسی هستید ،چه کاری انحام می دهید ،چه تفاوتی ایجاد می کنید بسیار مهم است.هرچه برند شما قوی تر باشد ،دیگران ارزش بیشتری برای شما قائل می شوند و پول بیشتری به شما می دهند .چون احساس امنیت می کنند و می توانند با خیال راخت کارشان را به شما بسپارند.

هرکسی که هستید ،برق کار یا لوله کش، روانشناس، سخنران،یک نقاش ، یک پزشک و یا … فرقی نمی کند چه شغلی دارید باید برند قدرتمندی برای خود داشته باشید تا موفق باشید.

اگر شما عضو تازه ای از یک موسسه هستید ، برند شما تعیین کننده رفتار دیگران با شما است، گر برند خوب و قوی داشته باشید کارفرما ذر بیشتر پروژه ها شما راانتخاب می کند و از همکتری با شما لذت می برد.

اغلب افراد این تصور را دارند که اگر در یک شرکت معروف که در واقع برند قوی دارد ، کار کنند باعث می شود که بتوانند پروژه بیشتری بگیرند اما ذاشتن برند شخصی هم بسیار مهم است و نقش به سزایی در گرفتن پروژه های جدید دارد و چه بسا کارایی بیشتری از برند شرکتی که در آن کار می کنید داشته باشد.چون مشتریها نام شما را می شناسند ،هرحایی هم که بروید باز به شما مراجعه می کنند.

برند شما باید معتبر و با ثبات باشد!

یک برند قوی و معتبر باید براساس شخصیت شما،زندگی شما و کاری که انجام می دهید باشد، پس باید بهترین خود را ارائه دهید.اغلب افراد تصویری که از خودشان ارائه می دهند واقعی نیست،آنها از فردی که دوستش دارند تقلید می کنند یا ظاهر سازی می کنند ودر نتیجه اینکه رفتار این افراد مصنوعی و پوشالی است.

همانطور که در دیگر مقالات اشاره کردیم کلید ساخت یک برند معروف و خوب شناخت خودمان و توانمندیها یمان است و اینکه مطابق استعداد هایی که داریم ،برای خود ارزش آفرینی کنیمو آن را گسترش دهیم و بتوانیم خدمات متمایزتری را ارائه دهیم و در ذهن ها ماندگار شویم و مردم هم ما را بشناسند و هم به یاد بیاورند.

هرچه که برند شما معتبرتر باشد، افراد بیشتری جدب شما می شوند و البته بعضی هم از شما دوری می کنند ، چون اگر قرار باشد همه را از خود راضی مگه داریم اصلا مصول نهایی جداب نیست.

افرادی هم که خویش فرما هستند گاهی دوستانشان همان مشتریها و همکاران آنها هستند که با هم ذقت و آمد خانوادگی هم پیدا می کنند که لازم است در محیط کار و خانه یکسان رفتار کنند و نقاب بر چهره نزنند.

در هر حال آنچه اهمیت دارد ارزشمندی برند شما است ، اگر برند قوی داشته باشید ،مردم حاضرند حتی بیشتر هم هزینه کنند و اگر برند ضعیفی داشته باشید دلیلی ندارد که مردم شما را انتخاب کنند و در بهترین خالت مبلغ خیلی کمی بابت خدمات یا محصول شما می پردازند.

نظر